tisdag 17 mars 2009

Ett gott råd!

Råd till dig som vill bli kvitt Din blyghet.

  • Våga ta plats.
  • Måna om dig själv och ditt eget välbefinnande som du gör om andra.
  • Var inte så rädd för vad folk ska säga. Strunta i om folk pratar skit, för folk pratar skit ändå.
    (Man försöker alldeles för ofta vara folk till lags, och ändå upptäcker man många gånger att man
    står där i slutänden med kniven i ryggen)
  • Undvik bitterhet och hat. Ingen annan än du själv styr ditt liv.
  • Våga göra det du är rädd för. Då upptäcker du att det inte var så farligt.
  • Våga misslyckas. (Detta är viktigast av allt) Har du en gång misslyckats,
    så vet du att det inte var så farligt.

Detta är taget ur en bok som jag har hemma som ska hjälpa mig med att bli kvitt mitt dåliga självförtroende och min blyghet. Man ska ju ta för sig, visa vad man vill ha och visa vad det är man vill i världen. Men samtidigt är man rädd för att göra det som alla andra gör.
Så därför har jag aldrig visat för någon vad det är jag vill ha pga hur jag ser ut.
Jag är ju liksom inte någon snygg blond, blåögd person.
Men;

  • Jag är den jag är
  • Jag är mullig, go & glad
  • Jag har humor
  • Jag är brunett (smartare än vissa blondiner)
  • Jag är 168 lång
  • Jag har stlk 46/48 i kläderna (istället för 56/58)

Så kortfattat;

JAG DUGER SOM DEN JAG ÄR!

This is me, Take it or leave it!



Ingen kan ändra på mig, mer än mig själv & jag vill INTE ändra på mig själv.
(förutom att få bort min blyghet & mitt dåliga självförtroende!)



STÖRST AV ALLT ÄR
KÄRLEKEN <3



Tjingeling
PUSS PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar