söndag 1 februari 2009

EN vecka kvar..

Idag är det faktiskt en HEEEEL vecka kvar tills man fyller hela 30 år.
Inget stoort egentligen.. eller jo det är det :)
Alla nummer som slutar med en 0:a är ett stooort nummer. Det får man ju bara inse själv liksom. Men det ska bli kul att faktiskt fylla 30 nu. Men blir man mer vuxen då? Jag tycker inte det, då hade jag känt mig mer vuxen nu och det gör jag verkligen INTE. Jag vet inte ens hur man beter sig vuxet :P haha. Eller jo det vet jag.. i alla fall lite grann.
Jag är en tjej med barnasinnet kvar och det kommer jag alltid att ha kvar. Jag vill inte bli en sån där äcklig tråkmåns som är för vuxen.. jag vill leva livet, ha roligt, ut och dansa, lyssna på bra musik som i detta fall är SCOTTS, resa m.m. Jag vill inte bara gå till jobbet, sitta instängd och ha det tråkigt även om det ger en jävla massa bra pengar. Så hit med ett jobb!
Men samtidigt som jag tänker efter så kommer det att ta bort min fritid. Jag älskar den där känslan av att kunna gå och sova när jag vill, gå upp när jag känner för det.. Men samtidigt så vill jag ha ordning på mitt liv. Ha ett jobb, tjäna pengar, gå upp i tid och gå i sängs i tid och känna att jag mår bra. Men.. det finns ju för fan inga jobb.. :|
Inte i denna staden i alla fall. Allting kanske blir bättre när jag får bil och körkort. Nästan alla jobb som jag har sökt nu kräver körkort. Jag blir egentligen arg när jag tänker på hur dum man är som inte fixat det tidigare... meeeeen.. då kommer ju det där tråkiga ordet..
INGA PENGAR FÖRRÄN NU!
Okej, det var en hel mening men skit samma. Jag har ju inte haft råd att betala körskolan för det har ju kostat skjortan för fan. Nu har jag haft råd, elller ja pappa har ju haft råd :)
han betalade min körskola vilket jag är för evigt tacksam för!
Så nu är det läsning och pluggning. Men nu har jag sagt så här till mamma. Efter att jag har fyllt år nu så ska jag börja åka ner till körskolan, sätta mig där inne i data rummet och plugga där nere. Det är bättre för då blir jag inte lika störd som här hemma när jag vill plugga. Stänger jag av tv:n så blir det för tyst då sätter jag på musik, då blir jag störd. Har jag inte musik eller tv:n på så sitter jag och sms:ar... asså man blir mer störd här hemma så det är lika bra att sitta där nere och plugga.
Visserligen har jag läst över 45 sidor i boken, men nu har jag inte orkat läsa denna veckan pga att jag varit genomförkyld. Så då är det bättre att sätta sig där nere och läsa :)
Smart va??
Ja jag vet, ibland jag kan vara det faktiskt!

Jaja..
men i alla fall.. det är mindre än en vecka kvar tills jag fyller år.
På lördag är det melodifestivalen oxå :D SCOTTS KOMMER VINNNA!
Jag frågade mamma om vi kunde se på det lite grann och hon sa att ja för din och Scotts skull så ska vi titta. :) Det är bra att vara ett Scotts fan ;) *haha*


Tjingeling
PUSS PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar